”Kushner er hurtigt på vej frem som en fænomenal og forbløffende romanforfatter.” – Jonathan Franzen
Året er 1975, og Reno er netop ankommet til New York. Hun er fast besluttet på at transformere sin fascination af motorcykler og fart til kunst. I SOHOs gamle industribygninger forsøger en vild gruppe kunstnere at udviske grænserne mellem liv og kunst, sandhed og iscenesættelse. Uforfærdet overgiver Reno sig til byens eksperimenterende kunstscene – og til kunstneren Sandro Valera. Han er en oprørsk arving til et italiensk dæk- og motorcykelimperium, og sammen tager de til Italien, hvor hun hurtigt hvirvles ned i en undergrundsverden befolket af vestrefløjsaktivister og terrorister.
Flammekasterne er en fandenivoldsk og forførende fortælling om kunst, drømme og acceleration. I centrum for det hele er en ung kvinde på kanten – passioneret, sårbar og frygtløs.
Vi er stødt på 7 anmeldelser af bogen "Flammekasterne" i de 453 aviser, blogs og andre medier, vi følger. Find citater, links og korte uddrag herunder.
100/100
P
i Politiken
anmeldt af Kim Skotte 22-03-2015
Dybt fascinerende ... så bandsat godt skrevet, at jeg er regulært blæst bagover
En lige så levende oplevelse som at stirre tomt ud i luften
Mand viser kvinde verden
Stjerneforfatteren Jonathan Franzen og stjernekritikeren James Wood har rost denne roman til skyerne for dens ´gnistrende prosa’, og den blev efter udgivelsen i USA i 2013 ’kåret som en af årets fem bedste i The New York Times Book Review og nomineret til The National Book Award.’ For denne anmelder er den modtagelse fuldstændig uforståelig. Den 23-årige navnløse kvindelige hovedperson falder igennem romanen uden at læseren bliver en døjt klogere på hende, og sprogligt er bogen ’en lige så levende oplevelse som at stirre tomt ud i luften.’ [Kort referat]
Ikke lagt online
67/100
A
i ALT for damerne
anmeldt af Anna Pia Holmgaard 26-02-2015
Pragtfuld og hæsblæsende
Pragtfuld og hæsblæsende
Indimellem efterlades læseren i en støvsky fordi Rachel Kushner konstant har speederen i bund i denne ’hæsblæsende og pragtfulde’ roman om kvinden Reno. Tempoet er både romanens svaghed og styrke, men Kuschner skriver fremragende: ’Monologer, dialoger, poetiske overvejelser eller rå action – det hele er ultravelformet og originalt.’ [Kort referat]