Her fra af Abelone Koppel

Spar op til

139 kr.

45/100
Under middel
ifølge 3 anmeldere

Her fraaf Abelone Koppel

En mand myrdes brutalt og hans ekskone og to børn står alene tilbage. Datteren kæmper for at genvinde den kraft der skal til, for at sige ja til livet, når det er slået i tusinde stykker. Kampen mellem lysten til at dø og lysten til at leve flår i hende og kræfter langt stærkere end hende selv tager over ... 

Abelone Koppel (f. 1963) er uddannet manuskriptforfatter og skuespiller. Abelone er vokset op i et kunstnerhjem, som datter af pianist Therese Koppel og forfatter Christian Kampmann. Hendes debutroman HER FRA er inspireret af virkelige hændelser i forbindelse med mordet på hendes far.

”Skildringen af de tidlige barndomserindringer og af sorgens vanvid og afmagt er det, der lykkes bedst..” 
- Politiken

”Romanen er en kærlighedserklæring til faderen og en skildring af det sorgarbejde, som det har været svært at komme igennem.”
- Berlingske 

”Den vilde sorg er bedre litteratur end det milde sorgarbejde, demonstrerer Abelone Koppels debutbog, uretfærdigt nok." 
- WeekendAvisen:
45/100
Under middel
ifølge 3 anmeldere
De bedste priser:

3 boganmeldelserLæs mere

Vi er stødt på 3 anmeldelser af bogen "Her fra" i de 454 aviser, blogs og andre medier, vi følger. Find citater, links og korte uddrag herunder.

50/100
P
i Politiken
anmeldt af May Schack 24-09-2011
50/100
B
i Berlingske
anmeldt af Per Krogh Hansen 11-11-2011

Fadersavn

Abelone Koppel, som er datter af den myrdede forfatter Christian Kampmann, skildrer sin kærlighed og sorg i en autofiktiv roman, som muligvis er for tæt på det mest personlige. En roman er sjældent det rette forum for selvterapi og i dette tilfælde er resultatet en ujævn fortælling med for mange banaliteter forklædt som livsvisdom. Men forfatteren har talent og bogens barndomskapitler er gode. [Kort referat]

33/100
WA
Dårlig anmeldelse i Weekendavisen
anmeldt af Lars Bukdahl 30-09-2011

Jeg leger, at min far ikke er død

Abelone Koppel skriver forvirret og forvirrende autofiktion om sin fars død. Bogen hæmmes i høj grad af hendes trang til at overpointere og undertekste episoderne, ligesom dens sidste tredjedel bliver en alt for autentisk - og derfor kunstnerisk uinteressant - opvisning i succesfuldt sorgarbejde. Det er samlet set en rodet affære med kim til et par gode historier, men desværre ikke mere end det. [Kort referat]

Ikke lagt online