Åndelig brudthed af Tunde Bolanta
?/100
Endnu ingen anmeldelser

Åndelig brudthedNøglen til at blive mere som Kristusaf Tunde Bolanta

Boganmeldelse af Camilla Eriksen


Hans opstandelseskraft i dig


For år tilbage var der et populært lovsangskor, som lød ”Tomme kar vil du fylde med Levende Vand”. I ”Åndelig Brudthed” får vi forklaret på en fin måde, hvordan Guds herlighed først rigtigt kan manifestere sig igennem os, når vi lader os fylde af Ham og ikke af os selv. Først når vi ikke i vores selvtilstrækkelighed slår til – kan Han komme til. Så skam dig ikke over at være et brudt kar. For det er de tomme og brudte, Han kan fylde med Hans kraft og Hans livgivende vand, så vi kan række ud til en tørstig og døende verden.Der har i moderne kristendom sneget sig en lære ind, som handler om, at vi skal ”pumpe” vores trosmuskler, bekende kraftfulde skriftsteder og bygge vores selvtillid op, indtil vi selv er stærke og magtfulde nok til at klare og overvinde forhindringer. Resultatet er at Bibelens lære om nåde, kraft og udrustning er blevet udvandet, og mange kristne er forvirrede og sammenligner sig med andre. Tunde Bolanta gør op med denne lære. I stedet viser han os på en god og direkte måde, vigtigheden af at overgive sig helt og at opgive selv at styre løbet. Han viser os ud fra Bibelen – og med hjælp af personlige vidnesbyrd, citater og eksempler – at sammenbrud er vejen til gennembrud i kristent liv og tjeneste. Han berører også andre emner, såsom sand nåde, at undgå kirkelig idoldyrkelse og vigtigheden af hellig livsførelse.


Åndelige vitaminer.


”Åndelig Brudthed” er ikke nogen tung, tyk bog, som det tager flere uger at læse. Den er nærmere som en frisk, åndelig vitaminindsprøjtning af et brugbart bibelsk budskab. Vi bliver mindet om, at kristendom ikke er selvrealisering og egodyrkelse – men det modsatte: selvafvikling og klart fokus på Gud. Så tør vi mon give slip på vores ego og vores egen agenda - og gå tilbage til Bibelens virkelige lære – frem for at bruge Bibelen som blot en selvhjælpsmanual til personlig udvikling?Du vil opleve tankevækkende provokation og ”aha” oplevelser – og ikke mindst en stor befrielse og lettelse - hvis du tager denne bogs budskab ind i din ånd og sjæl – og beder Gud vise dig vejen til Hans vilje, imens du læser den. 


Tunde Bolanta er præst i Nigeria og har hvert år igennem de seneste 20 år besøgt Danmark og prædiket i forskellige menigheder.

?/100
Endnu ingen anmeldelser
De bedste priser:

Ingen boganmeldelser ...Læs mere

Vi er endnu ikke stødt på en boganmeldelse af 'Åndelig brudthed' i de 454 aviser, blogs og andre medier, vi har fulgt siden 2010. Men vi har fundet 107.288 andre anmeldelser af bøger.