Sæt skolen i spil af Thorkild Hanghøj

Spar op til

1 kr.

65/100
Glimrende bog
ifølge 1 anmelder

Sæt skolen i spilBrug af computerspil og gamification i undervisningenaf Thorkild Hanghøj, Stine Melgaard, & Tore Neergaard Kjellow

Kan også bestilles via mail: aauf@forlag.aau.dk
HUSK at oplyse boghandlernr. i mailen. 

Spil udgør en væsentlig del af mange børns liv og giver mulighed for at udvikle venskaber, lære sprog samt blive bedre til at kommunikere og samarbejde. Men hvor­dan kan man arbejde med spil i undervisningen? Sæt skolen i spil sætter fokus på brug af computerspil og gamification i dansk og ma­te­ma­tik i fol­ke­sko­len. Bogen bygger på erfaringer fra forskningsprojektet Sæt skolen i spil (2015-2017), der blev finansieret af Egmont Fonden med henblik på at styrke social og faglig inklusion i folkeskolen gennem brug af computerspil og gamification i dansk og matematik.I bogen breder forfatterne projektets erfaringer ud og giver en række bud på didaktiske modeller og begreber samt konkrete undervisningsforløb, som kan give inspiration til un­der­vis­nin­gen. Fokus er især på de to multiplayer computerspil Minecraft og Torchlight II samt brug af analoge gami­fi­ca­ti­on red­skab­er i klas­se­rum­met.Bogen henvender sig primært til lærere og lærerstuderende med særlig fokus på dansk og matematik på mellemtrinnet. Men bogen vil med fordel også kunne læses af andre med interesse for computerspil og gamification i undervisningen, herunder brugen af computerspil til at udvikle samarbejdsevner, og hvordan man gennem gami­fi­ca­ti­on kan styrke faglig og social deltagelse i klasserummet.Find mere info her: www.sætskolenispil.dk
65/100
Glimrende bog
ifølge 1 anmelder
De bedste priser:

Én boganmeldelseLæs mere

Vi er stødt på 1 anmeldelse af bogen "Sæt skolen i spil" i de 454 aviser, blogs og andre medier, vi følger. Find citater, links og korte uddrag herunder.

67/100
F.
Glimrende anmeldelse fra folkeskolen.dk
anmeldt af Kenneth Hansen 20-01-2022
Anbefales til alle, der gerne vil arbejde med spil og gamification

Gamification er mere end Kahoot

Med "Sæt skolen i spil" får man en indføring i kvalificeret anvendelse af spil og gamification i en undervisningskontekst, som bygger på fælles målsætninger, dialog i klassen - og naturligvis på at have det sjovt med spil. [Kort uddrag]